ENTRADA EL CUERPO HUMANO Y MODALES

The bilingual project keeps on showing signs of a great activity with two nice projects which have been carried in the last few weeks.
On the one hand, students from 3º ESO, taught by the English teacher Carmen Pérez García, have practiced the use of modal verbs in English by making some posters in which they explain how a good politician, a good friend, a good teacher, etc. should be.
On the other hand, those students from 4º ESO who study the optional subject Scientific Culture, taught by the biology teacher Inmaculada Garrido Carrillo, have designed, as part of the first project of the subject (Health and Illness), some life-sized drawings of the main systems of the human body to study the different types of illnesses and the healthy habits which could prevent them.
Congratulations to our students and their teachers for their original designs and the good initiative.


El proyecto bilingue sigue dando muestras de su gran actividad con dos proyectos fantásticos llevados a cabo en las últimas semanas.
Por un lado, los alumnos de 3º ESO de la profesora de inglés Carmen Pérez García han practicado el uso de los verbos modales en inglés haciendo, para ello, varios carteles en los que explican cómo debería ser, a su criterio, un buen amigo, un buen político, un buen profesor, etc.
Por otro, el alumnado de 4º ESO que cursa la optativa de cultura científica impartida por la profesora de biología Inmaculada Garrido Carrillo ha realizado, dentro del primer proyecto de la materia (Salud y Enfermedad), dibujos a tamaño real de los principales aparatos del cuerpo humano para estudiar los tipos de enfermedades y los hábitos saludables que pueden evitarlas.
Felicitaciones a nuestros alumnos y a sus profesoras por sus originales diseños y por la buena iniciativa.